2010. november 29., hétfő

Nyúlgombóc leves - Amari Blog


Hozzávalók a leveshez:
1 db sárgarépa
1 db fehérrépa
1 fej vöröshagyma
1 nagy krumpli
1 darab zöldpaprika
1 darab paradicsom
2-3 szál friss lestyánlevél
2 dl főzőtejszín
őrölt fehér bors

Hozzávalók a gombóchoz:
10 dkg darált nyúlhús
10 dkg nyúlmáj
1 evőkanál rétesliszt
1 tojás
1 kávéskanál őrölt fehér bors
1 kis fej vöröshagyma


A sárgarépát, fehérrépát és a krumplit megtisztítottam, jól megmostam és karikára, ill. kis darabokra vágtam. Egy fazékba tettem a répát és a krumplit, hozzáadtam egy kis fej egész vöröshagymát, paprikát, paradicsomot, az apróra vágott lestyánlevelet, felöntöttem 1 liter hideg vízzel megsóztam, megborsoztam és elkezdtem főzni.

Ezután elkészítettem a gombócokat.
A ledaráltam a nyúlhúst és a nyúl máját, összekevertem az egész tojással, megfűszereztem sóval és borssal, ráreszeltem 1 kis fej vöröshagymát, megszórtam a rétesliszttel és jól összedolgoztam. A masszából kézzel diónyi gombócokat formáztam, majd hozzátettem mindet a már forrásban levő leveshez, hogy a továbbiakban együtt főjön minden. 20 perc alatt megfőtt a zöldség és a gombócok is. Levettem a tűzről, hozzáöntöttem 2 dl főzőtejszínt és elkevertem. A tetejét tálalás előtt megszórtam friss, apróra vágott petrezselyemlevéllel.

Jó étvágyat kíván hozzá:
Amari Blog
http://amari.blog.hu/2010/11/18/nyullakoma

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése