2010. december 1., szerda

Nyuszi hipp, nyuszi hopp - tárkonyos nyúlragu leves háziasan áfonyás-petrezselymes muffinnal - Dió Bisztró


Egy 2,5 literes lábassal adtam neki, és ezek szerint az összes elfogyott :)). A papa csak annyit jegyzett meg, hogy kicsit nagy darabokra vágtam a zöldségeket és a krumplit, mint ahogy neki tetszene, de jeleztem, hogy a másfél éves ennél kisebb kockákat még nem tud egyedül villázni. A mama a tejfölt hiányolta, mert ő tejfölösen csinálja, de szerintem így, illetve tálaláskor még egy csavarintásnyi citrommal tökéletes volt. A papa szerint sem hiányzott belőle semmi :)
Hozzávalók
1/2 kg alsó nyúlcomb
1/2 kg nyúlgulyás hús (lapocka)
5 db sárgarépa karikázva
5 db fehérrépa karikázva
5 db közepes krumpli kockázva
fél fej fehér hagyma apróra kockázva
fél közepes fej zeller apróra kockázva
3 ek liszt
3 szál zellerzöld
1/2 csokor petrezselyemzöld apróra vágva
2 ek tárkony
4 ek olaj
4 gerezd fokhagyma egészben
só, bors, szerecsendió ízlés szerint
Az előfőzéshez: 2 babérlevél, 1 szem szegfűszeg, 10 szem vegyes bors fűszertojásban


ÉN nem nagyon értek a nyúlhúshoz, így úgy döntöttem, tuti, ami biztos, kicsit előfőzöm a jószágot. Így fogtam azt a fazekat, amiben később is akartam főzni, és beleraktam a megmosott, feldarabolt, és a kisebb zsírcafatoktól megszabadított húst annyi vízzel, ami éppen elfedte, és a fűszerekkel. Felforrt a lé - naggyon finom illata volt-, hagytam, hogy főljön még kb 3 percig, a hab, ami keletkezett, leszedtem, aztán egy tálba kiszedtem a husikat, a levet leszűrtem, és félretettem főzőlének. Kimostam a fazekat, öntöttem bele 4 ek olajat, beledobáltam a zsírcafatokat, kicsit lepirítottam. A nyúltepertőt kivettem, és beletettem a lábasba a felkockázott hagymát. Üvegesre pároltam, rádobtam a felkarikázott zöldségeket pirítottam őket, rászórtam a lisztet, tovább pirítottam. Felöntöttem hideg vízzel az egészet először csak addig, hogy éppen elfedje, összekevertem a levest, tettem bele borsot, sót és frissen reszelt szerecsendiót, majd amikor láttam, hogy csomómentes, beletettem a húst és felöntöttem a főzőlével. Majdnem kifelejtettem a felkockázott krumplit meg a fokhagymát, így azokat is gyorsan beledobtam, felforrt, majd levettem takarékra, és hagytam főlni. Kb. egy órát főzte magát a leves, a vége felé kóstoltam, amit éreztem, hogy hiányzik belőle (tettem bele még egy mokkás kanálnyi pritamint), pótoltam. Amikor majdnem (úgy az 50. perc táján) megfőtt a hús és a zöldség hozzátettem a petrezselymet, a zellert és a tárkonyt, illetve fél citrom levét. Az óra végén felvettem a gázt, felforrt még egyszer, és lezártam. Kiszedtem a combokat, leszedtem róluk a húst (mert ugyebár Isa nem állhatja a csontosat, meg a gyereknek is egyszerűbb volt), és visszapakoltam a húsokat a levesbe. Hagytam kicsit pihenni, hogy összeérjenek az ízek. Nem tettem bele levesbetétet, hanem a lenti, kicsit szürreálisan kinéző, de annál finomabb muffinnal tálaltam.
Hozzávalók 6 darab muffinhoz:
2 tojás
8 dkg puha vaj
2,5 dl tej
30 dkg liszt
1 csokor apróra vágott petrezselyem
1 tasak sütőpor
csipet só
1 ek cukor
2 ek áfonya dzsem

Összeállítottam a tésztát, kiolajozott formákba adagoltam őket, és előmelegített 190 fokos sütőben kb. 25 perc alatt készre sütöttem őket. Kicsit meghűltek, kiszedtem a formából, és a jó kis meleg levessel tálaltam. Aki savanyúbban szereti, tehet bele citromot (vagy ecetet, ahogy anya tette). Megpróbálok finoman fogalmazni: bitang jó lett :)

Jó étvágyat kíván hozzá:
Dió Bisztró
http://diobisztro.blogspot.com/2010/11/nyuszi-hipp-nyuszi-hopp-tarkonyos.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése